IELTS Academic: Οι 3 παγίδες που πρέπει να προσέχουμε

Ιούν 28, 2021 | G.Stamatopoulou

Μέσα από τα πολλά χρόνια εμπειρίας μας στην προετοιμασία υποψηφίων για την εξέταση IELTS για σπουδές σε Βρετανία και Ευρώπη, μαζέψαμε για εσάς τα 3 πιό συχνά λάθη, τις παγίδες που πρέπει να αποφεύγουν οι μαθητές ώστε να έχουν το καλύτερο αποτέλεσμα. 

  • Reading (Κείμενα)- Yes/No/Not Given

Μία από τις πιό συνηθισμένες ασκήσεις στα κείμενα είναι η άσκηση κατανόησης όπου ο υποψήφιος διαβάζει μια πρόταση και πρέπει, αντιστοιώντας την πληροφορία με αυτές που δίνονται στο κείμενο, να απαντήσει Yes, No ή Not Given. Αυτό που δυσκολεύει συχνά είναι η διαφορά μεταξύ του No και του Not Given. Για να επιλέξουμε No πρέπει αυτό που γράφει η πρόταση να είναι αναληθές ή αντίθετο σε σχέση με αυτό που γράφει το κείμενο. Για να επιλέξουμε Not Given θα πρέπει να η πρόταση να περιέχει πληροφορία η οποία δεν περιέχεται στο κείμενο. Ας δούμε ένα παράδειγμα*:

While it seems likely that employees’ reactions to their job characteristics could be affected by a predisposition to view their work environment negatively, no evidence exists to support this hypothesis (Spector et al., 2000)

QUESTION 33. Research has shown that staff have a tendency to dislike their workplace.

Η σωστή απάντηση εδώ είναι No γιατί το κείμενο λέει οτι δεν έχει αποδειχθεί η υπόθεση ενώ η πρόταση με τον αριθμό 33 λέει οτι το έχουν αποδείξει οι έρευνες, άρα είναι το αντίθετο.

Από την άλλη η ερώτηση με τον αριθμό 35 λέει: 

QUESTION 35. Staff should be allowed to choose when they take breaks during the working day.

Η μόνη αναφορά στο κείμενο για διαλείμματα είναι εκεί που λέει:

Deery (2008) has recommended several actions that can be adopted … Those particularly appropriate to the hospitality industry include allowing adequate breaks during the working day, staff functions that involve families …

Στο παραπάνω κείμενο δεν γίνεται καθόλου λόγος για το αν πρέπει ή δεν πρέπει οι εργαζόμενοι να επιλέγουν το πότε θα κάνουν τα διαλείμματά τους άρα η σωστή απάντηση εδώ είναι Not Given

*Από το CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS, IELTS BOOK 14, TEST 1 Reading Passage 3

  • Writing (Έκθεση)- Task 1

Ενώ η δεύτερη έκθεση (task 2) είναι μια έκθεση τύπου essay, με την οποία οι περισσότεροι υποψήφιοι είναι εξοικειωμένοι από εμπειρία σε προηγούμενες εξετάσεις πχ Proficiency, η πρώτη έκθεση εμπεριέχει κινδύνους και παγίδες. Άν και βαθμολογείται με μικρότερη βαρύτητα σε σχέση με την δεύτερη (το task 2 έχει διπλάσια βαρύτητα από το task 1) και συνιστάται να γίνεται μέσα σε 20 λεπτά πρέπει να γίνεται με την απαιτούμενη προσοχή.

Η πρώτη έκθεση βασίζεται πάντα σε κάποιο γράφημα και ζητά την ανάλυση και σύγκρισή του. Ένα συχνό λάθος των υποψηφίων είναι οτι στην ανάλυσή τους προσθέτουν και την προσωπική τους γνώμη ή τα συμπεράσματά τους. Κάποιες φορές, έχοντας παραπάνω πληροφορίες για το θέμα μπορεί να δικαιολογήσουν τα νούμερα ή και να κάνουν προβλέψεις. Όλα αυτά απαγορεύονται για το Task 1 καθώς η έκθεση αυτή πρέπει να περιλαμβάνει αυστηρά και μόνο στοιχεία και νούμερα που βρίσκονται στο/στα γραφήματα και όχι προσθήκες οποιασδήποτε μορφής. Αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να το ξεχνούν οι υποψήφιοι!

και ένα tip για να υπολογίζετε την μέση βαθμολογία σας στις εκθέσεις:

Task 1= 8

Task 2= 6

Average Score: 8+6+6=20 ٪ 3 =  6,66

  • Listening 

Το ακουστικό κομμάτι του IELTS σίγουρα δεν είναι το πιό απαιτήτικό κομμάτι της εξέτασης (τον τίτλο αυτόν κερδίζει δικαιωματικά το Reading). Παρ’όλα αυτά οι υποψήφιοι δεν πρέπει να ξεχνούν οτι, όπως σε όλες τις εξετάσεις του Πανεπιστημίου του Cambridge, έτσι και στο IELTS μπορεί κανείς να χάσει βαθμό από ένα ορθογραφικό λάθος! Επειδή τα ορθογραφικά λάθη μετράνε, στο ακουστικό κομμάτι, όταν για παράδειγμα πρέπει να συμπληρώσουμε ένα κενό με ένα όνομα, πχ Dalrymple, αυτό θα ακουστεί γράμμα προς γράμμα. Για παράδειγμα θα πει:

-Can I take down your name sir?

-Yes, of course. It’s Dalrymple.

-How do you spell that?

-D-A-L-R-Y-M-P-L-E

Αυτό βοηθά τους υποψηφίους. Όμως, συχνά γίνονται άλλα ορθογραφικά λάθη που κοστίζουν, σε λέξεις που θεωρούνται γνωστές (πχ running, writing, exhibition, airport, speech etc.) Καλό είναι λοιπόν οι υποψήφιοι να εστιάζουν στη σωστή ορθογραφία των λέξεων που τους δυσκολεύουν. Επίσης, καθώς το ακουστικό κομμάτι περιλαμβάνει πάντα και αριθμούς ή ποσά, οι υποψήφιοι θα χρειαστεί να θυμηθούν πώς γράφουμε/λέμε τους μεγάλους αριθμούς ώστε να μην χάνουν χρόνο εκείνη τη στιγμή να το σκέφτονται. Άλλωστε έχουν μόνο μια ευκαιρία να τα ακούσουν και να τα συμπληρώσουν όλα καθώς δεν το ακούν δεύτερη φορά! 

Βρείτε ΕΔΩ τις 50 λέξεις με τα πιό συχνά ορθογραφικά λάθη σύμφωνα με το Macmillan Dictionary για περισσότερη εξάσκηση! https://www.macmillandictionary.com/misspells.html 

Καλή επιτυχία!

 

Jeannie Efstathiou

Managing Director

G.Stamatopoulou Terra Linguae Language School

 

Πρόσφατα Άρθρα, Ανακοινώσεις & Events

Γράφοντας ένα επιτυχημένο Personal Statement.

Γράφοντας ένα επιτυχημένο Personal Statement.

Συγχαρητήρια! Ολοκλήρωσες τις εξετάσεις σου, πήρες τον βαθμό που χρειάζεσαι και τώρα ήρθε η ώρα να συμπληρώσεις την αίτηση για το Πανεπιστήμιο του εξωτερικού που θες. Το μέρος της αίτησης που δυσκολεύει τους περισσότερους, αλλά και αυτό που τελικά κάνει την αίτηση να...

Pearson & BBC Live Class- Lesson D- Social Media Creativity and Mental Health Wednesday November 24th 2021

Την Τετάρτη 24 Νοεμβρίου οι μαθητές μας της Lower 1 και Proficiency 1 με τις καθηγήτριές τους Ms Joanna και Μs Daphne, θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα συναρπαστικό Live Class που διοργανώνεται από το BBC σε συνεργασία με τον βρετανικό εκδοτικό οίκο...

Yποτροφία Αριστείας Καίτη Σκορδούλη – Kate Skordoulis English Proficiency Scholarship

Είμαστε στην πολύ ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε στους μαθητές μας την έναρξη της ΥΠΟΤΡΟΦΙΑΣ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ ΚΑΙΤΗ ΣΚΟΡΔΟΥΛΗ. Προς τιμήν της αείμνηστης καθηγήτριας η οποία συνεργάστηκε με το σχολείο μας για δεκαετίες και δίδαξε εκατοντάδες Φαληριώτες, η ORGANIKON LTD. σε...